Sok a panasz a Facebook algoritmusára

Amióta létezik a Facebook folyamatosan mérnökök százai, ha nem ezrei dolgoznak azon, hogy az alkalmazás óriás tökéletesen és hibátlanul működjön. Ha egy napra visszatérne a Facebook első verziója, valószínűleg teljesen ledöbbennénk, hogy mennyire más volt a jelenlegi felépítéséhez és működéséhez képest. Egyben biztosan különbözött a jelenlegi kinézetétől: nem volt tele reklámokkal. Bármennyire is szeretne a Facebook a legnagyobb közösségi média szereplő lenni, az emberek egyre inkább elpártolnak tőle, hiszen nem nyújtja azt a felhasználói élményt, amit korábban megszokhattak. Léptem nyomon reklámokba ütközünk. Céges oldal üzemeltetői is panaszkodnak, hogy hibába követik oldalukat akár több tíz, vagy százezren, már hónapok óta tapasztalható az organikus elérések visszaesése. A Facebook így akarja rákényszeríteni az oldalakat, hogy fizessenek a megjelenésért, vagyis a hirdetésekért. Van, amelyik vállalkozás számára a Facebook még mindig kiemelt megjelenési platform, hiszen szükséges ahhoz, hogy a célközönségét elérje és aktivitását sem csökkentheti, hiszen a piaci pozíciója múlhat rajta. Sokan azonban új közösségi média stratégiákat dolgoztak ki és inkább más, kevésbé hirdetés orientált platformokra gyártanak tartalmakat, amelyeket a fiatalabb korosztály is jobban szeret és aktívabban is fogyaszt.