Mitől függ a PPC hirdetés költsége?

A pay per click, más néven kattintások utáni fizetés kényelmes eszköz azoknak, akik kiváló minőségű forgalmat szeretnének vonzani egy céloldalra, mivel az ilyen típusú online reklám szorosan kapcsolódik a felhasználók kéréseihez és elvárásaihoz. A PPC hirdetés ideális esetben csak a potenciálisan érdeklődő felhasználóknak jelenik meg, míg a televízióban vagy más sajtótermékekben látható hagyományos népszerűsítési formák a véletlenszerű közönségnek érhetőek el. Az említett reklámokat a kontextuális hirdetési szolgáltatók (Google AdWords, a Microsoft adCenter, a Facebook, a Twitter, a LinkedIn és mások) platformjai segítségével helyezik fel a hálózatra. A PPC hirdetések költsége sok tényezőtől függ: az iparágban tapasztalható verseny mértékétől, a felhasználó lakóhelyétől, a napszaktól, az évszaktól. A döntő jelentőségű tényező azonban a céloldal helyezése és a reklám minősége. Minél magasabb a minőségi pontszám, ami 1 és 10 közötti skálán mozog, annál alacsonyabb a PPC hirdetés költsége.