Hivatalos ügyintézés online

A hivatalos szervek és intézmények közül, például azok az osztályok, akik a lakcímkártya ügyintézést, illetve a lakcímkártya igénylés feladatait intézték, fenekestül fordult fel az életük. A vírus okozta korlátozások miatt, jó pár hete csak és kizárólag online lehet intézni a lakcímkártya igénylés benyújtását. Nem csak az iskolák és óvodák, színházak és mozik ürültek ki teljesen, hanem a hivatalok is. Legalább is ügyfélfogadás nem volt lehetséges. Az irodában történő munkavégzésre is új szabályok léptek érvénybe, ez ellen kár bárkinek is hőbörögnie, hiszen mindenki egészségének megóvása érdekében történtek. Az online ügyintézésre való átállás,  az átállás ideje alatt nem teljesen zökkenő mentes. Bár régebb óta megvolt már az informatikai háttér, de azért jó pár átalakítás és fejlesztés is szükséges ahhoz, hogy a lakcímkártya ügyintézés teljes folyamatát online lehessen intézni. Az eddig az ügyintéző irodákban dolgozó kollégákat é kolléganőket is fel kellett készíteni. Bár munkájuk egy része így is online zajlott, de most teljes átszervezés volt szükséges. Tehát higgyük el ez nem csak az igénylők szemszögéből furcsa és nehéz kezdetben ,hanem az ügyintézőknek is jelentős szemléletváltásra és új tudás elsajátítására van hozzá szükségük.