Amit a cukorról tudni érdemes

A cukor tulajdonképpen üres kalória, semmilyen értékes tápanyaggal nem rendelkezik a kalóriaértéken kívül. A cukor túlzott fogyasztása elhízáshoz és fogszuvasodáshoz is könnyedén vezethet.

A nyál ph-értékét, már akkor megváltoztatja, amikor a szánkba kerül. Ez önmagában nem káros, de sajnos egész nap kitesszük fogazatunkat a savas károsító hatásnak. Sokan egész nap cukrozott üdítőket, cukorkákat, csokoládét fogyasztunk. Egy nap akár többször is. Érdemes a cukorfogyasztást minimalizálni. Ízesítések esetén a cukrot váltsuk ki mesterséges ízesítőszerekkel. Iváskor olyan folyadékot igyunk, ami nem cukros. Készítsünk otthon gyümölcslevet, vagy olyan dobozos változatot vegyünk, ami nem tartalmaz cukrot.

Gyerekek szomjoltására még véletlenül se válasszuk a cukrozott teát. Ne szoktassuk őket túl korán hozzá a cukrozott folyadékhoz. Itassunk velük teát, de barna cukrot használjunk az édesítésre vagy semmit

. A gyerekek így is el tudják fogyasztani a folyadékot, hiszen szervezetük még nem nagyon ismerkedett meg a cukor fogalmával. Gyerekek jutalmazását se csokoládéval oldjuk meg, találjunk ki valami mást, például cukormenetes ételeket.A mesterséges édesítőszerek mellett a méz és a barna cukor is jó helyettesítő. Ha képesek vagyunk a fent leírtakat betartani, akkor sokkal egészségesebb életet élhetünk.